info@innovatiehubsalland.nl

06 - 86 88 65 26

Welk Sallands bedrijf heeft nu een eigen marketingafdeling?

Door: Marieke Roeke – Marketeer bij Innovatiehub Salland

Afgestudeerd, en dan? Aan de slag als creatieveling. Twee jaren bij een grafisch ontwerpbureau volgden. Ik ontwierp logo’s, websites, autobelettering, visitekaartjes, noem het maar op. Ook maakte ik contentplanningen voor social media voor een aantal bedrijven en klopten startende ondernemers aan met de vraag: ‘Hoe zorg ik dat ik klanten krijg? Hoe moet ik mezelf promoten?’ Erg divers, creatief en leuk, maar altijd vanaf een afstand. Ik wilde mezelf onderdompelen in een bedrijf, de sfeer voelen en van daaruit marketingactiviteiten bedenken en uitvoeren. Maar welk bedrijf heeft nu een eigen marketingafdeling waar ik fulltime kan werken? Dat zijn bedrijven in de stad. Wil ik daar werken? Nee, ik ben geen stadsmens. Ik wil graag dichtbij mijn roots blijven. Salland.

“Werken in de randstad: ‘zonde van je tijd’”, stond eind vorig jaar in de Stentor. “Veel bedrijven in Salland zijn net te klein om een eigen personeelsfunctionaris, communicatiemanager of hoogopgeleide techneut die verstand heeft van duurzaam bouwen, in dienst te nemen.” Ja! Daar loop ik ook tegenaan. Ik lees dus snel verder. “Door samen studenten binnen te halen voor een stage, afstudeerproject of traineeship hopen de vier bedrijven die mensen wel binnen te houden. Daarvoor richtten ze de Innovatiehub Salland op, die studenten moet laten zien dat er hier ook interessante bedrijven en banen op ze liggen te wachten.” Hmm… studenten. Ik ben al een tijd aan het werk. Maar ze willen ook laten zien dat er interessante bedrijven en banen liggen te wachten. “Ik mail ze gewoon!”, dacht ik.

En zo geschiedde. Sinds april werk ik als marketeer/grafisch ontwerper voor Innovatiehub Salland. Een perfect voorbeeld van ‘we kijken naar wat jij kan, wat jij ons te bieden hebt en richten daar een opdracht (in mijn geval baan) op in.’ Bij elk bedrijf zit ik één dag in de week. Ik ben gestart met het schrijven van een marketingplan voor elk bedrijf. Niet een boekwerk met achtergrondinformatie, maar een actieplan. Uit te voeren activiteiten die de bedrijven op de kaart gaan zetten. Als opdrachtnemer, maar zeker ook als werkgever. De websites moeten “SEO-proof” worden, op social media moet de doelgroep gevonden worden, de huisstijl moet bewaakt worden en ga zo maar door. En dan is er ook nog een overstijgende Innovatiehub die gepromoot moet worden. Lekker afwisselend dus.

Vanaf september krijg ik ondersteuning van een stagiair en kunnen we samen meters maken. Zin om ook een (marketing)stage te lopen bij de Innovatiehub? Neem dan contact met ons op! De voorwaarden komen we samen uit. We kijken eerst wat jij kan en wil.